уторак, 23. јул 2013.

Сретна вјеридба

 Радоје Рогановић - Црногорац


Сретна вјеридба

Прољеће љупко молило Бога:
Дај ми, Господе,  још  један цвијет
Којег  ћу предат Књазу Данилу
При мом доласку у бјели свијет.

Уз цв’јећа много, што си ми дао
За младе моме и јек момачки,
И ову ружу даруј ми нову ,
Да њом окитим престо јуначки! -

Чуј ме, Господе,  смилуј се благи,
Справи ме у свјет пунаних рука!
Те један цвијет  још ми даривај
Дивнога сјаја, а дивног струка!

Даруј ми, Боже, још једну ружу,
Што  личи Твојој на исток зори!
Да је предадем, ка алем камен,
Витешкој Српској тој Црној Гори!

Нек сија тамо у светом ст’јењу
Као даница звијезда мила,
Ил’  ка дивна анђелска слика
Уз нашљедника Књаза Данила! -

Весео Господ прихваћа молбу,
Својега сјајног милог прољећа,
Те му дарива још један цвијет,
У коме сија Србинска срећа.

Даје му цвијет питоми, сјајни
Из Мекленбурга славног Њемачког -
Краљевског соја вилу му даје
Из дома сјајног, дома јуначког;

Да са њом вјери Књаза Данила
На братској Неви, у Царске дворе
На радост Оца, Мајке и Браће
И на весеље све Црне Горе.

Глас Црногорца   15-IV-1899






Нема коментара:

Постави коментар